ریمپ تویوتا لندکروز

در سال ۲۰۱۳ شرکت تویوتا نسخه جدید لندکروز را وارد بازار کرد. این خودرو در دو مدل ۶ سیلندر و ۸ سیلندر تولید گردید که مدل ۶ سیلندر آن با پسوند GXR و مدل ۸ سیلندر آن VXR نام گذاری شد. لندکروز VXR نسبت به نسخه ۶ سیلندر آن امکاناتی اضافی نظیر ایربگ زانویی، کرال کنترل، تعلیق KDSS، کنترل کشش و پایداری و کمکی حرکت در سطوح شیبدار دارد. در این مقاله مشخصات مدل ۸ سیلندر آن را معرفی می کنیم و در ادامه به مزایای ریمپ ایسیو تویوتا لندکروز می پردازیم.

این خودرو ۳۲ سوپاپه، دارای موتوری با ظرفیت ۴.۷ لیتر از نوع تنفس طبیعی می باشد. تویوتا لندکروز توانی در حدود ۲۸۴ اسب بخار تولید می کند و حداکثر گشتاور آن ۴۴۵ نیوتن متر است. این خودرو آفرودی دو دیفرانسیل، گیربکسی ۶ دنده ای اتوماتیک از نوع تیپ ترونیک دارد. لندکروز VXR می تواند در مدت زمان ۸.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد و تا حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد.

ظرفیت باک این آفرود ژاپنی ۹۳ لیتر است و در حالت ترکیبی ۱۴.۴ لیتر بنزین مصرف می کند. تویوتا لندکروز VXR یک خودروی استثنایی است که دارای امکانات فوق العاده ای می باشد اما با یکسری محدودیت ها مواجه است که می توان با استفاده از ریمپ ایسیو تویوتا لندکروز آن ها را برطرف نمود.

چرا ریمپ ایسیو تویوتا لندکروز لازم است؟

اگر به مشخصات فنی این ابر خودرو دقت کنید، قابلیت های زیادی دارد، اما در برخی از آن ها محدودیت مشاهده می شود. به عنوان مثال حداکثر سرعت تویوتا لندکروز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است که با توجه به ظرفیت و توان موتور باید عددی بیشتر این ها باشد. علت این امر، محدودیت هایی است که توسط شرکت های خودروساز بر روی ایسیو خودرو اعمال می گردد، زیرا ایسیو وظیفه کنترل بخش های مختلف خودرو را بر عهده دارد. همچنین ممکن است به خاطر شرایط منطقه ای و جغرافیایی برخی از قابلیت های لندکروز طبق استانداردی که برای آن تعریف شده نباشد. برای همین لازم است تا remap toyota لندکروز انجام پذیرد تا خودرو با شرایط جایی که در آن قرار دارد، سازگارتر شود.

 

فرایند ریمپ ایسیو تویوتا لندکروز چگونه است؟

اگر بخواهید یک خودرو را به صورت سخت افزاری ارتقا دهید، متحمل هزینه های سنگینی می شوید. بنابراین باید به دنبال راهی باشید که با یک هزینه معقول بتوانید کارایی تویوتا لندکروز خود را افزایش دهید. یکی از این راه ها ریمپ ایسیو است. ریمپ یک فرایند کاملا نرم افزاری است که بر روی ایسیو خودرو اعمال می گردد و در آن تغییراتی ایجاد می کند.

این تغییرات راندمان خودرو را بالا می برد و باعث می شود، رانندگی با آن لذت بخش تر گردد. ریمپ ایسیو کاری بسیار حساس و ظریف است و انجام آن نیاز به مهارت و تجربه فراوان دارد. اگر ریمپ به درستی صورت نگیرد، می تواند به خودرو خسارات پر هزینه ای وارد نماید. بنابراین توصیه می کنیم برای ریمپ toyota لندکروز به مراکز معتبر که دارای کادر فنی حرفه ای و تجهیزات پیشرفته هستند، مراجعه کنید.

ریمپ ایسیو تویوتا لندکروز برای کاهش مصرف سوخت

مشخصات این خودرو ۸ سیلندر نشان می دهد که در هر صد کیلومتر و در حالت ترکیبی حدود ۱۴.۴ لیتر بنزین مصرف می کند، اما دارندگان لندکروز چیز دیگری می گویند و از مصرف سوخت بیش از حد آن گله دارند. علت این امر چیزی جز کیفیت پایین بنزین های داخلی نیست. بنزینی که در ایران تولید می شود، اکتانی در حدود ۸۴ دارد که عدد کمی است. همین مساله باعث افزایش مصرف سوخت در تویوتا لندکروز می گردد، زیرا ایسیو این خودرو برای بنزین های با کیفیت تنظیم شده است. اما این مشکل قابل حل می باشد و راه حل آن ریمپ ایسیو تویوتا لندکروز است. بدین ترتیب ایسیو طبق کیفیت سوخت داخلی تنظیم می شود و مصرف خودرو پایین می آید.

رفع کپ اولیه

با اینکه تویوتا لندکروز پیشرانه ای قدرتمند دارد، اما شتاب گیری اولیه آن مناسب نیست و به اصطلاح ماشین کپ است. این اتفاق به دلیل نصب دریچه گاز برقی بر روی خودروهای نسل جدید می باشد. دریچه گاز برقی با میزان فشاری که روی پدال گاز می آید رابطه خطی ندارد و همین مسئله شتاب اولیه تویوتا لندکروز را کاهش می دهد. خودروسازان برای رعایت استانداردهای زیست محیطی، ایسیو خودرو را بدین صورت تنظیم می کنند، اما با استفاده از ریمپ تویوتا لندکروز می توان جدول مربوط به دریچه گاز برقی را به گونه ای اصلاح کرد که مشکل کپ اولیه برطرف شود و آلایندگی خودرو در محدوده مجاز باقی بماند.

 

مزایای دیگر

به جز مواردی که در بالا گفته شد، ریمپ ایسیو مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  •  افزایش توان موتور
  •  رفع تاخیر پدال گاز
  •  افزایش حداکثر گشتاور موتور
  •  رفع محدودیت سرعت
  •  از بین بردن صدای ناک سیلندر
  •  ایجاد بک فایر
  •  افزایش شتاب اولیه
  •  رفع مشکل تعویض دنده

ارسال دیدگاه